Ansiedad a los exámenes ciencia de la mente, cerebro y educación

 

Authors
Illescas Criollo, Edgar Patricio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The objective of this study is to determine the effectiveness of Mind, Brain and Education science in reducing levels of test anxiety of students at “Pedro Echeverría Terán” high school in Quito. The instrument used was The Cognitive Test Anxiety Scale which collected socio-demographic information (age, sex, and socio-economic level) as well as information about aptitude (using scales like Likert) after and before of the intervention in 9th, 10th, 11th, and 12th grade students. The results of the t test paired analysis indicate a significant decrease in test anxiety levels.
El presente estudio tiene como objetivo determinar la eficacia de la Ciencia de la Mente, Cerebro y Educación en la reducción de los niveles de ansiedad a los exámenes en estudiantes del Colegio Pedro Echeverría Terán de la ciudad de Quito. El instrumento que se utilizó fue la Escala de Ansiedad Cognitiva frente a los Exámenes, el cual recolectó información de tipo sociodemográfico (edad, genero, nivel socioeconómico) y aptitudinal (con escalas tipo Likert) antes y después de la intervención en estudiantes de décimo año de educación básica y de bachillerato. Los análisis de la prueba t pareada indican que el nivel de la ansiedad a los exámenes se reduce significativamente.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Psicología
Ansiedad cognitiva
PSICOLOGÍA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2218
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/