Desarrollo de un sistema de calidad: Hotel Cabañas Balandra

 

Authors
Andrade Herrera, Paul Sebastián; Loor Argandoña, Paul Alejandro
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The Quality System that is going to be developed for Hotel Cabañas Balandra consists mainly of three parts: measurement of the hotel’s clients satisfaction levels, identification and reduction of the hotel’s principal quality costs, and the application of quality norms for the entire hotel. First, a determined number of surveys is applied to the current clients of the hotel with the purpose of identifying those areas that present low levels in satisfaction and expectative from its clients. Once identified these areas, improvement can be achieved, whether it is establishing quality norms that prevent the generation of such unwanted errors, or improving the hotel’s processes themselves.
El Sistema de Calidad a desarrollarse para el Hotel Cabañas Balandra consta principalmente de tres partes: la medición de los niveles de satisfacción de los clientes del hotel, la identificación y reducción de los principales costos de calidad del hotel, y la aplicación de normas de calidad para el hotel. Primeramente se aplica un número determinado de encuestas a los clientes actuales del hotel con el propósito de identificar aquellas áreas que presenten bajos niveles en cuanto a la satisfacción y expectativas de los clientes se refiere. Una vez identificadas estas áreas, se puede trabajar en su mejoramiento, ya sea estableciendo normas de calidad que eviten que se generen dichos errores, o mejorando los procesos del hotel en sí.

Publication Year
2004
Language
esp
Topic
Ingeniería Industrial
Control de Calidad
Industria Hotelera
TECNOLOGÍA
INDUSTRIA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/641
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/