Libro de producción del proyecto "albedrío ecológico"

 

Authors
Garrido Arce, Samantha Analía
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

At the present time environmental responsibility grows continuously, it is not strange to see people questioning and reporting large multinational companies for damage caused to the environment. Since the very start humans had undergone a long battle to master nature, however, this relation of power and control over resources of the Earth is changing positively towards nature. Based on this, the need to broaden and deepen the issues concerning the environment, it´s pollution, arising socio-environmental problems, among others, rises. The discussion and debate of these conflicts grows continuously; environmental communication takes place and becomes fundamental. Environmental communication is the key to awareness and dissemination to diverse audiences, and it is here that it combines perfectly with the internet becoming every time a more social space. Static pages give way to dynamic pages where the distinction between authors and readers steadily decreases. Therefore web 2.0 allows to display interactive products which can be easily spread to heighten awareness about environmental safeguard.  
En la actualidad la responsabilidad ambiental crece y no es extraño ver que las personas se cuestionen o denuncien a las grandes empresas por los daños que se ocasiona al Medio Ambiente. Pero, la conciencia ambiental como se la conoce ahora no ha sido la misma siempre, los humanos se han sometido a una larga batalla por dominar a la naturaleza, sin embargo, en la actualidad, esta relación de poder y control sobre los recursos de la Tierra está cambiando por una más respetuosa. A partir de esto, surge la necesidad de ampliar y profundizar los temas relativos a la contaminación, explotación de recursos, problemas socio-ambientales, etc. La discusión y debate de estos conflictos crece, y la educación ambiental se vuelve importante. Por otro lado, la comunicación ambiental es clave para la divulgación y concientización de diversos públicos y es aquí donde se pueden combinar perfectamente a ésta con el internet y con la educación ambiental. Las páginas estáticas dan paso a páginas dinámicas donde cada vez se hace menos clara la distinción entre autores y lectores, la web 2.0 permite presentar productos dinámicos que pueden ser fácilmente difundidos para la concientización de cuidado al Medio Ambiente.

Publication Year
2014
Language
spa
Topic
Medios de comunicación social - Internet
Responsabilidad ambiental
CIENCIAS SOCIALES
SOCIOLOGÍA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4697
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/