El teatro como revitalizador cultural urbano : campaña Teatro a la Vuelta

 

Authors
Cabascango Calderón, Wladimir Alejandro
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present academic work uses concepts and definitions of the social sciences to analyze the phenomena and cultural dynamics in urban areas called "neighborhoods", and how cultural entrepreneurships, in this case "theaters", can affect them. The creative and cultural industries, as well as the studies and publications of UNESCO, have fueled and strengthened this research, which is framed in the thinking and works of the protagonists of the Latin American Critical School...
El presente trabajo académico emplea conceptos y definiciones de las Ciencias Sociales para analizar los fenómenos y dinámicas culturales en las áreas urbanas denominadas “barrios”, y cómo los emprendimientos culturales, en este caso “teatros”, pueden incidir en ellas. Las industrias creativas y culturales, así como estudios y publicaciones de la UNESCO, han alimentado y potenciado esta investigación, que está enmarcada en el pensamiento y obras de protagonistas de la Escuela Crítica Latinoamericana...

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
Campañas publicitarias -- Aspectos sociales -- Quito (Ecuador) -- Tesis y disertaciones académicas.
Teatro -- Cultura urbana.
Sociología -- Marketing.
Ciencias sociales
Marketing
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/7353
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/