Centro de uso múltiple en la Av. Gonzalez Suárez: aspectos Antropológicos de la Arquitectura

 

Authors
Zavala Mendoza, María Pía
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following Project intends to create a Mixed-Uses Centre in Gonzalez Suárez Avenue, in the place where school La Dolorosa is located in the Iñaquito area of the city of Quito. This project is the result of a joint anthropologic and architectonic analysis. It shows how the anthropology, the science that studies the human being and its cultural environment, is extremely relevant when designing Mixed-Uses architectonic spaces. A Mixed-Uses Centre is a project that includes areas of commerce, recreation, work, and dwelling. Given the importance, and the economic and social status of the area where the project is implanted, this Centre in the Gozález Suárez Avenue resolves the lack of different services and infrastructure in the area.
Esta Tesis de Grado se basa en la creación de un Centro de Uso mixto en la Avenida González Suárez, donde actualmente funciona el Colegio La Dolorosa, en la Parroquia Iñaquito, que es una de las más importantes de Quito. Esta Tesis es el resultado de un análisis antropológico y arquitectónico conjunto, y, muestra como la Antropología, la ciencia que estudia al hombre y su entorno cultural, es muy relevante al momento de diseñar espacios arquitectónicos de Uso Mixto. Un Centro de Uso Mixto es un proyecto que incluye zonas de comercio, vivienda, recreación y trabajo que funcionan conjuntamente todo el tiempo. Dada la importancia del sector y el gran poder adquisitivo de la zona, este Centro de Uso Mixto en la Av. González Suárez es la solución que se la da a la problemática por la falta de equipamiento en la zona.

Publication Year
2008
Language
esp
Topic
Centros Comunitarios - Diseño y Construcción
Centro Comunitario - Quito (Ecuador) - Arquitectura
Arquitectura
BELLAS ARTES
ARQUITECTURA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/402
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/