Configuración de proyectos : auditoría de comunicación asociación vivir

 

Authors
Ayala Vaca, Valery Michelle
Format
BachelorThesis
Status
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Description

This paper presents a communication audit made to Asociación Vivir, a non-profit organization that searches to redefine de health model in Ecuador. Based on the results that were obtained, communication campaigns of easy implementation were developed in a inter level as well as an external one. For the employees of Vivir, we suggest to create tools and non-existing communication channels under the theme “Vivir,con salud” (Living with health).It expresses a word puzzle giving that Asociación Vivir is a center that promotes health, it is important that it is a “healthy” place to work into. This first campaign is divided in 4 strategies with a given format of pieces and tactics including expectation, information and remembrance: “Fortalece tu corazón” (Strenghten your heart), “Inyecta información” (Inject information), “Conoce tu Historia Clínica” (Know your Clinic History) and “Escucha a los demás” (Listen to others). The objective of the external communication campaign is to position “Vivir” not just as a social enterprise, but also as the maximum referral of integrate health. The theme of the campaign is related to the one of the intern strategy, that when directed to the external public it becomes in: “¿Cómo Vivir con salud?” (How to live healthy?), answered with the main ideas of healthy eating, child development and healthy habits of living. Appealing to the values promoted by the organization, the final objective is that people are able to say “Yo Amo Vivir” (I love living).
Este trabajo presenta una auditoría de comunicación realizada a Asociación Vivir, una organización sin fines de lucro que busca replantear el modelo de salud en Ecuador. A partir de los resultados obtenidos, se desarrollan campañas de comunicación de fácil aplicación tanto a nivel interno como externo. Para los colaboradores de Vivir se plantea crear herramientas y canales de comunicación interna no existentes, bajo el tema “Vivir, con salud”. Usado como un juego de palabras ya que Asociación Vivir es un centro que promueve la salud, es importante que internamente sea un lugar “saludable” al trabajar. Esta primera campaña está dividida en 4 estrategias en un formato de piezas y tácticas de expectativa, información y recordación: “Fortalece tu corazón”, “Inyecta información”, “Conoce tu Historia Clínica” y “Escucha a los demás”. La campaña de comunicación externa tiene como objetivo posicionar a Vivir no solo como una empresa social, sino también como el máximo referente de salud integral. El tema de la campaña está relacionado con el de la estrategia interna, solo que la dirigirla al público exterior se convierte en: “¿Cómo Vivir con salud?” mediante los ejes de alimentación sana, desarrollo infantil y hábitos de vida saludables. Apelando a los valores que promueve la Asociación, el objetivo final es que las personas puedan decir “Yo Amo Vivir”.

Publication Year
2014
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Auditoría de Comunicación
Medios de Comunicación de Masas
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4027
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openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/