Proyecto Empresarial "The Coffee Workshop": Herramientas de Marketing para mejorar el servicio al cliente.

 

Authors
Castro Velasco, Jorge Esteban
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The Coffee Workshop Inc. Is a gourmet coffee shop that is different from other coffee shops because it has a theme, the theme means that the whole environment where the service is going to be delivered is decorated with just coffee related items ; the scents, the pictures, the sounds, the colors are meant to appeal to the senses of the customer and delight every single sense. This will offer the clients the chance to experience coffee at its maximum expression. Our target market are business people, coffee lovers and teenagers which are people who look for creativity, differentiation , uniqueness and a great customer service. Being customer service another differentiation we have, it is very important to develop and implement different techniques and tools taken from some services marketing concepts we have, that’s one of the reasons we emphasize and put so much effort in service delivery, training personnel and the environment. This will all create customer satisfaction and as a consequence of this , this will also create loyal customers.
The Coffee Workshop Inc , es una cafetería gourmet que, es distinta de otras cafeterías por que tiene un tema, el tema significa que todo el ambiente donde el servicio es entregado, está decorado solo con ítems relacionados con café; los olores, las fotos, los sonidos , los colores están diseñados para ajustarse a los sentidos del cliente y para deleitarlos. Esto brindara al cliente el chance de experimentar el café en su máxima expresión. Nuestro mercado objetivo son gente de negocios, amantes del café y jóvenes, personas que buscan en sus productos diferenciación, originalidad y un gran servicio al cliente. Al ser uno de nuestros puntos de diferenciación el servicio al cliente, es muy importante desarrollar e implementar diferentes técnicas y herramientas tomadas de algunos conceptos de marketing de servicios que tenemos, esta es una de las razones por las que ponemos tanto esfuerzo y énfasis en la entrega del servicio, en entrenar al personal y en el ambiente. Esto creara un mayor índice de satisfacción del cliente y como consecuencia de esto, tendremos un mayor índice de fidelidad.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Administración de empresas
Comercio
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1633
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/