Servicio al cliente a través de Twitter en Ecuador
- Authors
- Maya Castro, Julian Andrés
- Format
- BachelorThesis
- Status
- publishedVersion
- Description
This research is an unprecedented analysis that studied in depth the dynamics of customer service in Twitter, using machine learning technologies to classify thousands of messages, tweets and client service requests that consumers made to brands and businesses. I was found that consumers in Ecuador are looking for customer service in Twitter but companies are not providing this service successfully.
Esta investigación es un análisis sin precedentes, se ha estudiado a fondo la dinámica de servicio al cliente en la red social Twitter. Se utilizaron tecnologías de análisis por aprendizaje automático y se catalogaron miles de mensajes de los consumidores hacia las empresas. Se encontró que los consumidores en Ecuador buscan servicio al cliente a través de Twitter; sin embargo, las empresas no están brindando este servicio de forma satisfactoria.
- Publication Year
- 2015
- Language
- spa
- Topic
- Servicio al cliente - Investigaciones - Ecuador
Redes sociales - Servicio al cliente - Ecuador
CIENCIAS SOCIALES
MARKETING
- Repository
- Repositorio Universidad San Francisco de Quito
- Get full text
- http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4831
- Rights
- openAccess
- License
- http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/