Servicio al cliente a través de Twitter en Ecuador

 

Authors
Maya Castro, Julian Andrés
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This research is an unprecedented analysis that studied in depth the dynamics of customer service in Twitter, using machine learning technologies to classify thousands of messages, tweets and client service requests that consumers made to brands and businesses. I was found that consumers in Ecuador are looking for customer service in Twitter but companies are not providing this service successfully.
Esta investigación es un análisis sin precedentes, se ha estudiado a fondo la dinámica de servicio al cliente en la red social Twitter. Se utilizaron tecnologías de análisis por aprendizaje automático y se catalogaron miles de mensajes de los consumidores hacia las empresas. Se encontró que los consumidores en Ecuador buscan servicio al cliente a través de Twitter; sin embargo, las empresas no están brindando este servicio de forma satisfactoria.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Servicio al cliente - Investigaciones - Ecuador
Redes sociales - Servicio al cliente - Ecuador
CIENCIAS SOCIALES
MARKETING
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4831
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/