Inclusión de la metodología de aprendizaje y servicio en el programa de participación estudiantil

 

Authors
Garrido Gutiérrez, Claudia Andrea; Pulupa Guañuna, Lidia Karina; Rueda Granja, Verónica Patricia; Vaca Loy, Dayan Georgina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The High School Student Participation Project (PPE) is a project that has been included in the Ecuadorian baccalaureate program since 2016, whose objective is to provide a comprehensive education to students. This paper seeks to identify and propose solutions to the main problems of PPE, in addition to study the possibility of including a service-learning (ApS) methodology within this program. Based on a bibliographic review and a brief data collection, the shortcomings of the PPE were identified as follows: difficult access to the information and documents, lack of teacher training in relation to PPE and financial struggles...
El Proyecto de Participación Estudiantil (PPE) es un proyecto que se incluye en el programa de bachillerato del Ecuador desde el 2016, cuyo objetivo es aportar una educación integral a los estudiantes. Este trabajo busca identificar y proponer soluciones a principales problemas del PPE, además de estudiar la posibilidad de incluir la metodología de aprendizaje y servicio (ApS) dentro de este programa. En base a una revisión bibliográfica y a una breve recolección de datos se identifica que las falencias del PPE son: difícil acceso a la información y documentos, la falta de capacitación docente en relación con PPE y dificultades en financiamiento...

Publication Year
2020
Language
spa
Topic
Métodos de estudio -- Análisis -- Tesis y disertaciones académicas.
Métodos de enseñanza.
Educación
Teoría y práctica de la educación
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/9306
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/