Plan de negocios Torre Rumihuasi

 

Authors
Vega Subía, Karla Estefanía
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following is a business plan for the project Torre Rumihuasi, a residential building that consists of 6 floors, of which are distributed 9 departments (suites, lofts, duplex and apartments of 2 and 3 bedrooms), two commercial premises on the ground low plus 1 underground and complementary program. The project is characterized by a variable and flexible architectural design, and for its high level of constructive development. It is located in the north central part of the city of Quito - Ecuador, in the neighborhood Rumipamba, on Lallement and Burgeois streets. The project has been oriented towards the medium-high socio economic segment. The business plan of the project is based on the analysis and market studies on supply and demand in the property sector in Quito, focusing on product, price, place and promotion; in order to develop a cost-competitive product in price. From the business plan that was done, we obtained the conclusion that the project is financially feasible, and this is a great attraction for investment
El siguiente, es un plan de negocios para el proyecto inmobiliario de tipo residencial Torre Rumihuasi, conformado por 6 pisos, en los cuales se distribuyen 9 departamento (suites, lofts, duplex y departamentos de 2 y 3 dormitorios), 2 locales comerciales en planta baja, más 1 subsuelo y programa complementario. El proyecto se caracteriza por un diseño arquitectónico diferenciado y flexible, además por su alto nivel de desarrollo constructivo y de acabados. Se encuentra ubicado en el sector centro norte de la ciudad de Quito – Ecuador, en el barrio Rumipamba en las calles Lallement y Burgeois. Se ha orientado el proyecto hacia el segmento socio económico medio alto. El plan de negocios del proyecto se ha basado en el análisis y estudios de mercado de la oferta y demanda en el sector inmobiliario de Quito, enfocándose en el producto, precio, plaza y promoción; con el fin de desarrollar un producto competitivo en costos y en precios. A partir de plan de negocios realizado, se obtuvo como conclusión que el proyecto es financieramente factible, siendo éste un gran atractivo para la inversión.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Industria de la construcción
Edificios
Comercio Inmobiliario
CIENCIAS SOCIALES
INDUSTRIA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3693
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/