Colegio de la Universidad Central del Ecuador

 

Authors
Ávalos Carranza, Santiago David
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The Project appears as a questioning of the actual pedagogic systems in the country, and its relation with architecture. In regards to these topics we examine the relevant points thoroughly, and we see the impact in modern architecture through an analysis and the study of important models through history in Quito, and in Latin America. Subsequently we analyze the pedagogy that is used at Universidad Central, here I deepen about the sensations and the incentives that students will require within the classroom as well as common and recreational areas, exploring themes like color, material and texture that will help to achieve the pedagogic goals.
El proyecto surge como interrogativa acerca de los sistemas actuales de pedagogía en el país y su relación con la arquitectura. En base a estos temas se llega a profundizar los puntos relevantes y ver su impacto en la arquitectura actual por medio de un análisis y estudio de referentes importantes dentro de Quito a través de la historia además de proyectos actuales en Latinoamérica. Posteriormente se analiza sobre la pedagogía utilizada en la Universidad Central, en este punto profundizo sobre las sensaciones y estímulos que el estudiante requerirá tanto en el aula como en áreas comunales y recreacionales logrando explorar temas como color, material y textura, que ayuden a lograr las metas pedagógicas.

Publication Year
2009
Language
esp
Topic
Centros Educativos - Arquitectura - Quito (Ecuador)
Educación Secundaria - Arquitectura
BELLAS ARTES
ARQUITECTURA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1008
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/