Plan de negocios empresa de transporte internacional de compras vía internet desde Estados Unidos de Norteamérica a Ecuador

 

Authors
Moyano Espinel, Luis Alberto
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

Due to the rapid development of e-commerce, this Business Plan intends to develop a simple, flexible model, for the transportation of online purchasing products from US to Ecuador; through the application of some technological tools that allow interaction between internal and external clients. There are companies that provide similar services in Ecuador; however, these services are restricted in the foreign transport area of the business, when the external client performs the purchase online they (the other companies) do not take into account the need for: advisement in duties and taxes projections of imports, and customizing transport management. Through Market Research I analyzed: the trend of Internet users and its growth and the increase of consumption by credit cards; having a captive market with appropriate strategies ensuring the financial feasibility of the project. This project is based on a differentiation strategy, where the external client is willing to pay an additional fee for the added values; to verify this assumption I performed an empirical investigation of the services offered in the market.
Por la rápida evolución del comercio electrónico, este Plan de Negocios pretende desarrollar un modelo simple y flexible para el transporte de compras en línea desde Estados Unidos a Ecuador mediante la aplicación de herramientas tecnológicas que permitan la interacción entre el cliente interno y externo. En el Ecuador existen empresas que brindan servicios similares; sin embargo, los servicios se limitan en el transporte internacional, y no toman en cuenta la necesidad del asesoramiento al momento que el cliente externo realiza la compra en la Web, proyección de impuestos de importación y la personalización del manejo del transporte. Por medio de una investigación de mercado se analizó la tendencia del crecimiento de usuarios de internet, el aumento de consumos por medio de tarjetas de crédito teniendo un mercado cautivo que con estrategias adecuadas asegura la factibilidad financiera del proyecto. El proyecto se basa en la estrategia de diferenciación en donde el cliente externo está dispuesto a pagar un costo adicional por los valores agregados globales; para comprobarlo se realizó una investigación empírica de los servicios ofertados en el mercado.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Paquetes Postales
Nuevas Empresas
Estudios de Factibilidad
Dirección y Administración
Ciencias Sociales
Industria
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4450
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/