Plan de Comunicación Global de AMBEV - Ecuador

 

Authors
Chang Dávila, Carlos
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This document contributes the reader to an understanding of Communication, Organizational Communication, Identity, Image, Company Reputation, Internal Communication, Communication Audit and Global Communication. It will allow the reader to understand the tools necessary to generate a correct internal and external communication, allowing organizations to arrive with their message in a correct way to their different target audiences. The principles and corporate values of organizations should not be left as a dead letter, these should be assumed as proper by the members of the organization, the goals and objectives drawn, fully complied with, but for this to generate in levels of quality, effectiveness in All processes of delivery of services or products, the information must be correctly delivered.In this step is where a Communication Audit is performed to verify according to quantitative analysis if the mechanisms and tools fulfill their function, if that is the case, the necessary corrective action should be taken. The communication of organizations encompasses public internal and external objectives, as mentioned above, internal audiences are those that are directly involved in internal processes of value generation, but this communication must also be external, to satisfy external audiences, Who will also be those that increase or damage the reputation of a company, and that is the constant work that must be done by the organization in order to avoid inconveniences that can bring to the detriment of its income and as a consequence the fall in profitability.
El presente documento, contribuye al lector a un entendimiento de la Comunicación, identidad, comunicación organizacional, imagen, reputación de la empresa, comunicación interna, auditoría de comunicación y comunicación global. Permitirá al lector comprender las herramientas necesarias para generar una correcta comunicación tanto interna como externa, permitiendo a las organizaciones llegar con su mensaje de forma correcta a sus diferentes públicos objetivos. Los Principios y valores corporativos de las organizaciones no deben quedar como letra muerta, estos deben ser asumidos como propios por los miembros de la organización, las metas y objetivos trazados, cumplidos a cabalidad, pero para que esto genere en niveles de calidad, eficacia en todos los procesos de entrega de servicios o productos, la información deberá ser correctamente entregada. En este paso es donde se realiza una Auditoría de comunicación para verificar de acuerdo a análisis cuantitativos si los mecanismos y las herramientas cumplen su función, de no ser ése el caso, se deberán tomar los correctivos necesarios. La comunicación de las organizaciones abarca públicos objetivos internos como externos, como se mencionó anteriormente, los públicos internos son los que se encuentra involucrados directamente en los procesos internos de generación de valor, pero esta comunicación también debe ser externa, para satisfacer a los públicos externos, quienes serán también los que incrementen o perjudiquen la reputación de una empresa, y ese es el trabajo constante que debe realizar la organización a fin de evitar inconvenientes que puedan traer en detrimento sus ingresos y como consecuencia la caída en su rentabilidad.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Ecuador
Planificación Empresarial
Relaciones Públicas
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/6448
Rights
openAccess
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