Plan de negocios : Hostería Runakay Lodge.

 

Authors
Larrea, Marco; Pareja, Juan Ignacio; Robalino, Juan Sebastián; Stornaiolo, Bruno; Valencia, Julio
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The concept for our project was borne out of an opportunity unique to Ecuador, being the most biodiverse country per square foot in the entire world. A large number of tourists enter the country each year, and over the past several years, annual tourism volume has shown an increasing trend. It is for this reason that we have seen an opportunity in the country’s very important eco-tourism industry, one that also benefits the local economy by generating substantial development and employment. Our project is located in the province of Pichincha, in the area of Pedro Vicente Maldonado. Not only is this an area of great natural wealth of flora and fauna, but it is also an acceptable distance from the city of Quito, which is very convenient from a logistical standpoint. It is important to know the market to which we intend to enter, and for this reason we have done great amount of research within industry experts and potential customers to identify their needs. Based on this information, we define the concept of our hostal, which is environmentally friendly and in an area of great natural diversity. With this set, we set out to determine the most appropriate marketing strategy to reach our consumers, and we concluded that a very convenient way is through digital marketing and social networks. Based on our projections of costs and sales in the first year, we made a projection for four more years to determine the feasibility of our project. In conclusion, our analysis determined that it is a viable business if it is handled with high standards of quality and efficiency, and with the expectation that over time the amount of guests will increase and and thus expand our profitability.
Nuestro proyecto nace debido a la gran cantidad de turistas que ingresan al país cada año y la tendencia de crecimiento que ha existido en los últimos años. Es por esta razón que hemos visto una oportunidad en esta industria muy importante en el país, que además genera mucho desarrollo y plazas de trabajo. Nuestro proyecto está ubicado en la provincia de Pichincha, en el sector de Pedro Vicente Maldonado, en un área de gran riqueza natural tanto en flora como en fauna. Además de esto, la hemos escogido porque está a una distancia aceptable de la ciudad de Quito, lo que es muy conveniente para nuestra logística. Es importante conocer el mercado al que uno se dirige por lo que realizamos una investigación con expertos en la industria, y posibles consumidores para determinar cuáles son sus necesidades. En base a esta información, definimos el concepto de nuestra hostería, el cual es ecológico y en un área de mucha diversidad natural. Con esto definido, determinamos cual sería la estrategia de mercadeo más adecuada para llegar a nuestros consumidores, y llegamos a la conclusión de que una forma muy adecuada es mediante el marketing digital y las redes sociales. En base nuestras proyecciones de costos y de ventas del primer año, realizamos una proyección para cuatro años más para determinar la viabilidad de nuestro proyecto. Como conclusión, con nuestro análisis pudimos determinar que si es un negocio viable si se lo maneja con estándares altos de calidad y eficiencia, y con la expectativa de que con el transcurso del tiempo la cantidad de aumentan beneficiando nuestra rentabilidad.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Comercio inmobiliario
Construcción
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1919
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/