Perro que ladra no discrimina : creación de campaña publicitaria

 

Authors
Guerini Vela, Mateo
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The advertising campaign Perro Que Ladra No Discrimina (The Dog That Barks Does Not Discriminate) was born from the insight found during the investigation phase, where it was observed that we, as people, haven’t yet overcome racism, despite saying otherwise, and is demonstrated by choosing a pet based on their breed. In some way, dogs are being discriminated because of their racial origin, those who are not some aesthetically pleasant and those who are recognizably from a mixed-breed background are the ones less privileged by the selection procedure...
La campaña publicitaria Perro Que Ladra No Discrimina nace a partir del insight encontrado durante la investigación, donde se observó que las personas no hemos superado el racismo, a pesar de decir lo contrario, y lo cual se demuestra al escoger una mascota en base a su raza. De cierta manera, se discrimina a los canes por su origen racial, los no tan bellos y también los reconociblemente mestizos son los perros menos privilegiados...

Publication Year
2018
Language
spa
Topic
Campañas publicitarias -- Aspectos sociales -- Tesis y disertaciones académicas.
Mascotas -- Adopción.
Comunicación en diseño.
Ciencias sociales
Marketing
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/7885
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/