Plan de acción para el manejo adecuado del cambio en Novartis Ecuador S.A.

 

Authors
Carrera Galárraga, Paula; Rehpani Morales, Samia; Torres Bustos, Renata
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Novartis Ecuador S.A. is a multinational pharmaceutical that has decided to perform an organizational cluster between Novartis Ecuador S.A. and Novartis Peru S.A, which will change its organizational structure, centralize the managerial power and maximize its profits. This study is based upon the inferences made by the results provided by Great Place to Work Institute, which uses Trust Index and Culture Audit in order to identify both positive and negative aspects within the organizational culture and climate. The results will provide a guide that will aid in the development process of creating a plan that fits the organizational necessities and will allow Novartis S.A achieve their goals. For this reason, this study’s main objective is to contribute with an action plan that contains different strategies, tools and alternatives that will aid during the transition process for the employees, especially the sales department. Finally, this proposal is based on the analysis of the corporate culture, organizational climate and its different components; in order to align the organizational objectives and goals as well ease the transition into a new culture.
Novartis Ecuador S.A., una farmacéutica multinacional, atraviesa una reestructuración organizacional ya que ha tomado la decisión de llevar a cabo un cluster organizacional entre Novartis Ecuador S.A. y Novartis Perú S.A.; con el fin de centralizar la toma de decisiones en una sola gerencia y maximizar la rentabilidad. Este estudio se basa en la inferencia de los resultados otorgados por el Instituto Great Place to Work, el cual a través de las herramientas Trust Index y Culture Audit identifica los aspectos tanto positivos como negativos y de esta forma permite desarrollar soluciones y modificar estrategias que se adapten a las necesidades organizacionales. Como resultado, el propósito de este estudio se centra en proporcionar un plan de acción con distintas herramientas para facilitar la transición del cambio para los empleados de la compañía, especialmente la fuerza de ventas. Finalmente, la propuesta se alinea a los distintos objetivos y metas de la organización, puesto que se fundamenta en el análisis de la cultura organizacional, ambiente laboral y los distintos factores que las componen para que de esta manera puedan alcanzar sus objetivos y se facilite la transición hacia una nueva cultura organizacional.

Publication Year
2014
Language
spa
Topic
Cambio Organizacional
Psicología Organizacional
Cambio OrganizacionaL
Plan de Acción
Ciencias Sociales
Administración
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4086
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/