Nano partículas de plata para desinfección de suelos aplicada al sector florícola del Ecuador

 

Authors
Badillo Conde, José Luis; Carrasco Pazmiño, Clara Rossana
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

This business model focuses on production and marketing of an innovative product to be used for agriculture soil disinfection, which has been developed with silver nanotechnology for ornamental crops in Ecuador. The product will be marketed under Nanovida brand through a direct distribution channel and in three product displays. The company will provide expert technical advice to consumers. Nanovida has mainly characterized as a non-toxic product, as an environment friendly technology, highly effective and that reduces to a quarter the time that usually takes for soil disinfection. This last, allowing increased productivity and therefore crop profitability. The market investigation revealed that the insight of the business model is accepted and that customers are willing to pay 15% more for the product in comparison to competitors. A differentiation strategy has been implemented to achieve competitive advantage, neutralizing external forces contrary to profitability and creating outperformance to cost opportunity. This business model aims to capture 20% of the market equivalent to 521,000 liters, generating 258.428 dollars as Net Present Value, and an Internal Rate of Return of 36.58%, outperforming the cost opportunity on 17.4%. The results confirm the feasibility of the project and a low risk for investors.
El presente modelo de negocio se enfoca en la producción y comercialización de un innovador producto para desinfección de suelos agrícolas, desarrollado con nanotecnología de plata para ser aplicado en cultivos de ornamentales del Ecuador. El producto se comercializará bajo la marca Nanovida en tres presentaciones y a través de un canal directo de distribución. Se proveerá al consumidor de asesoramiento técnico especializado. Nanovida se caracteriza principalmente por su tecnología no tóxica, amigable con el medio ambiente, altamente efectiva, y que permite reducir a una cuarta parte el tiempo empleado regularmente para desinfección de suelos. Esto último, permitiendo aumentar la productividad y en consecuencia la rentabilidad de los cultivos. La investigación de mercado realizada reveló que el insight del modelo de negocio es aceptado y que el cliente está dispuesto a pagar un 15% más por el producto en relación a la competencia. Se implementó una estrategia de diferenciación para alcanzar ventaja competitiva, neutralizando las fuerzas externas contrarias a la rentabilidad y crear rendimiento superior al costo de oportunidad. El presente modelo de negocio pretende captar un 20% del mercado equivalente a 521.000 litros, generando un valor actual neto de 258.428 dólares, y una tasa interna de retorno de 36.58%, resultado que supera el costo de oportunidad en 17.4%. Los resultados obtenidos confirman la viabilidad del proyecto y un riesgo bajo para los inversionistas.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Desinfección de suelos - Planificación empresarial - Ecuador
Nuevas empresas - Dirección y administración
CIENCIAS SOCIALES
ADMINISTRACIÓN
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4891
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/