Monetary rewards in a tourism organization: A study-case based on an auto-ethnography

 

Authors
Korstanje, Maximiliano E.
Format
Article
Status
publishedVersion
Description

Over years, management and marketing has been influential and useful to organize the working condition in modern corporations in tourism fields. The classical literature suggests that motivated workers enhance their commitment respecting to the goal of corporation. In this process, the assistance of managers is vital to achieve the success.  In doing so, the program of incentive (monetary awards) gives to workers a reason to internalize management decisions. This not only is not truth but also, we have found in this case-study opposite evidence. The capital somehow, disorganizes the human relations and harmony in service organizations. Of course, outcomes of this review should not be extrapolated to other unit of analysis; this is valid only for this organization.
A lo largo de los años, la gestión y el marketing han sido influyentes y útiles para organizar las condiciones de trabajo en las corporaciones modernas en los campos turísticos. La literatura clásica sugiere que los trabajadores motivados mejoran su compromiso con respecto al objetivo de la corporación. En este proceso, la asistencia de los gerentes es vital para lograr el éxito. Al hacerlo, el programa de incentivos (premios monetarios) da a los trabajadores una razón para internalizar las decisiones de gestión. Esto no solo no es verdad, sino que también hemos encontrado en este estudio de caso evidencia opuesta. El capital de alguna manera desorganiza las relaciones humanas y la armonía en las organizaciones de servicio. Por supuesto, los resultados de esta revisión no deben extrapolarse a otra unidad de análisis; esto es válido solo para esta organización.

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Repository
Revista RICIT
Get full text
http://revistas.udetonline.com/index.php/ricit/article/view/64
Rights
openAccess
License