Catálogo publicitario de calzado dirigido a los clientes del local comercial One Ecuador

 

Authors
Soria Tipantasig, Lenin Paul
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present study carried out an advertising catalog showing the merchandise sold at the commercial premises ONE, through the use of photographic and digital techniques, to creatively promote the purchase of footwear. To meet this objective, the study was based mainly on theoretical aspects on advertising, photography, chromatic and typography; with the aim of achieving an adequate management of pre-production and post-production. The proposed research presented a mixed approach, since qualitative and quantitative field techniques were applied with the interest to respond to the proposed interests and in turn to know the tastes and preferences of the consumers on the advertising. Also inquired during the field investigation. On the elements that should not be overlooked in an advertising project and the effect that the creation of the advertising tool in business. After obtaining all this information, the fulfillment of the processes of preproduction, production and postproduction required a general budget of US $ 700, which included expenses in material, technical, human and economic resources. The advertising catalog for the local ONE advertises 30 types of footwear through general plans, medium and detail mainly. The logo and lines, which highlight the balanced composition of the format are pink; For the subtitles it was worked with violet and the typography is Infinite Stroke. Each of these elements, form a harmonic product that conveys freshness and confidence.
El presente estudio realizó un catálogo publicitario donde se expone la mercadería que se expende en el local comercial ONE, mediante el uso de técnicas fotográficas y digitales, para promover de forma creativa la compra de calzados. Para responder a ese objetivo, el estudio se sustentó principalmente en aspectos teóricos sobre la publicidad, la fotografía, la cromática y la tipografía; con el interés de lograr un manejo adecuado de pre producción y post producción. La investigación propuesta presentó un enfoque mixto, ya que se aplicaron técnicas de campo cualitativas y cuantitativas con el interés de dar respuesta a los intereses propuestos y a su vez conocer los gustos y preferencias de los consumidores sobre la publicidad También se indagó durante la investigación de campo sobre los elementos que no deben obviarse en un proyecto publicitario y el efecto que provoca la creación de la herramienta publicitaria en los negocios. Obtenida toda esa información, el cumplimiento de los procesos de preproducción, producción y posproducción requirió un presupuesto general de US$700, donde se incluyeron gastos en recursos materiales, técnicos, humanos y económicos. El catálogo publicitario para el local ONE publicita 30 tipos de calzado a través de planes generales, medio y detalle principalmente. El logo y las líneas, que resaltan la composición equilibrada del formato son rosadas; para los subtítulos se trabajó con el violeta y la tipografía es Infinite Stroke. Cada uno de estos elementos, conforman un producto armónico que transmite frescura y confianza.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
PUBLICIDAD COMERCIAL
CATÁLOGOS COMERCIALES
INDUSTRIA DEL CALZADO
Repository
Repositorio Universidad de las Américas
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http://dspace.udla.edu.ec/handle/33000/7571
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openAccess
License
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