Plan de negocios para lavado de vehículos : The car wash experience

 

Authors
Jaramillo Salazar, Félix Santiago
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The corner stone of this project is to provide a different experience while washing automobiles in an automatic car wash tunnel. “THE CAR WASH EXPERIENCE” precisely arises due to there is not in Quito an automatic car wash center which provides a funny way to get the car clean. To get closer to the main idea of the new experience mentioned before, it is helpful to mention a couple of successful business. The restaurant “Hooters” in the United States, and “Café con Piernas” in Chile are two good examples where beautiful and very sexy girls are the undeniable key factor for their success. Therefore, the female factor will provide an unusual and enjoyable experience for the cars owners who will attend to the center to get their cars cleaned.
El presente modelo de negocio está orientado a ofrecer una experiencia distinta en el lavado automático de vehículos. “THE CAR WASH EXPERIENCE” surge precisamente por la ausencia de un centro de lavado diferente, que ofrezca un estilo que rompa la monotonía vigente en el proceso de limpieza integral de vehículos. El servicio esencial que se ofrecerá es la experiencia que disfrutarán sus clientes durante el proceso de limpieza de su vehículo. Dicha experiencia es la piedra angular considerada en la estrategia hasta ahora inexistente en el sector. Para dar una breve introducción a la experiencia en cuestión, cabe citar como ejemplo dos casos exitosos: “Café con Piernas” en Chile y la cadena “Hooters” en EEUU....

Publication Year
2011
Language
esp
Topic
Automóviles - Mantenimiento y reparación
Negocios - Dirección y administración
Vehículos motorizados
Tecnología
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1212
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/