La comunicación organizacional : enfoque interno y externo

 

Authors
Borja Plaza, Sara Gabriela
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Communication is a social phenomenon that goes through every ambit of human nature and that is why it has been approached from different angles. One of the angles is the organizational that sees a company as a “living organism” in which communication is the nervous system giving that communication is immerse in each of the processes of the company and in which it will depend the synergic functioning of these processes. This thesis will deepen on the importance of communication in business and its strategic management both with internal and external stakeholders.
La comunicación es un fenómeno social que atraviesa todo ámbito de la naturaleza del ser humano por lo que se ha adaptado a diferentes enfoques. Uno de ellos es el enfoque organizacional, que percibe a la empresa como “organismo vivo” en el que la comunicación es su sistema nervioso puesto que está inmersa en cada uno de los procesos empresariales y de la cual dependerá para el funcionamiento sinérgico de estos. En esta tesis, se profundizará sobre la importancia de la comunicación en el ámbito empresarial y su manejo estratégico tanto para públicos internos y externos.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Enfoque Interno y Externo
Ciencias Sociales
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4043
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/