Auditoría de comunicación interna, plan de comunicación interna y externa para "DialIbarra"

 

Authors
Montalvo Rosero, Willy
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Communication is the basis of the organizational activity of kind of company its proper use depends on the harmony of the functioning of the organization. Their ability to adapt to a constantly changing environment, facilitates the scope of the goals, meets the goals set by participants, organizes and controls the activities, makes employees feel motivated and generates commitment to the company. Without communication there would work the team, customers, relationships and therefore could not exercise leadership. That is why communication is the essence of the flow of work and personal life. This work is focused on demonstrating the importance of communication as a tool to improve both human, raise production levels in the company and benefit society that provides the correct handling of communication. They will present concepts: communication, organizational communication , identity , image and reputation, internal communication, communication audit and global communication , which will contribute to an easy understanding of the communication plan developed .
La comunicación es la base de la actividad organizativa de cualquier tipo de empresa, de su buen uso depende la armonía del funcionamiento de la organización. Su capacidad para adaptarse a los continuos cambios del entorno, facilita el alcance de las metas trazadas, satisface las metas establecidas por los participantes, organiza y controla las actividades, hace que los colaboradores se sientan motivados y genera compromiso con la empresa. Sin la comunicación no existiría el trabajo él en equipo, los clientes, las relaciones interpersonales y por lo tanto, no se podría ejercer el liderazgo. Es por ello que la comunicación es la esencia misma del flujo de la vida personal y laboral. Este trabajo está enfocado en demostrar la importancia de la comunicación como herramienta para mejorar el tanto humano, elevar los niveles de producción en la empresa y el beneficio que brinda a la sociedad el correcto manejo de la comunicación. Se darán a conocer conceptos sobre: la comunicación, la comunicación organizacional, la identidad, la imagen y reputación, la comunicación interna, la auditoría de comunicación y la comunicación global, los cuales contribuirán a una fácil comprensión del plan de comunicación desarrollado.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3213
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/