Proyecto final de titulación empresa de venta de textiles .

 

Authors
Borja Plaza, Francisco José
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This project was developed by a group of students of Universidad San Francisco de Quito. My personal contribution to this project is the strategic marketing, operational marketing, Branding and brand management, the abstract, and the conclusions. This work describes the procedure before the creation of the company “:EC”. This business is going to consist in the sale of T-shirts with the best quality materials 100% organic cotton, with the most fashionable and artistic designs, and innovative and artistic printings, that reflect aspects of the culture, flora and fauna of Ecuador, that in addition encourage the environmental care. Our principal competitive advantage, and our key factor to success, will be our artistic, professional, trendy designs. In the beginning, our target market are going to be the tourists visiting Ecuador, and young people from medium to high and high socioeconomic strata. We are going to use a brick and Mortar strategy, as we are going to have physical branches, and web portal for sales. When the business starts, we are going to be located in the city of Quito, in Plaza Fosch sector. Eventually we will expand our branches to the cities of Baños, Montañita, Cuenca, Galapagos Islands, and the airports of Guayaquil and Quito. This Project was created, thanks to the identification of an important opportunity in the local market, that doesn’t have a recognized brand that reflect different aspects of Ecuador, and that uses the best quality materials and designs. Value Creation, through quality and originality of our product, and a well managed marketing and branding, are going to be our differentiator and success key factors of our company. Our goal is to increase sales a 5% percent per year, and become the market leaders, in our target market, in the next five years, and expand our product portfolio with the same product concept. We are going to detail throughout this project, the mission and vision of our company, market analysis, opportunity and threats analysis, organizational structure, the different marketing strategies, and finally an economic and financial analysis to determine the profitability of the business.
Este proyecto fue realizado por un grupo de estudiantes de la Universidad San Francisco de Quito. Mi aporte personal a este trabajo, fue el Marketing Estratégico, el Marketing Operativo, Branding y manejo de marca, resumen, abstract, y conclusiones. Este trabajo describe el procedimiento previo a la creación de la empresa “.EC”. Este negocio consistirá en la venta de camisetas con materiales de la mejor calidad 100% algodón orgánico, con diseños modernos y a la moda, y estampados artísticos e innovadores, que reflejen aspectos de la cultura, paisajes flora y fauna del Ecuador, que además impulsen el cuidado medioambiental. Nuestra principal ventaja competitiva y factor clave para el éxito, serán nuestro diseños artísticos profesionales y a la moda. En un principio, nuestro mercado objetivo serán los turistas, y jóvenes de nivel sociecónomico medio alto y alto del mercado local. Tendremos una estrategia de brick and Mortar, es decir que tendremos sucursales físicas y electrónicas (página web). Para empezar, nos ubicaremos en la ciudad de Quito, en el sector de la Plaza Foch. Eventualmente ampliaremos nuestros locales hacia la ciudad de Baños, Cuenca, Montañita, las islas Galápagos y los aeropuertos de Guayaquil y Quito. Este proyecto se crea gracias a la identificación de una oportunidad importante en el mercado local que no cuenta con una marca reconocida que refleje diferentes aspectos del Ecuador, y que utilice la mejor calidad en materiales y diseños. La creación de valor, mediante la calidad y originalidad de nuestro producto, y el buen manejo de marketing y nuestra marca, serán factores diferenciadores claves para el éxito de nuestra empresa. Nuestro objetivo es aumentar nuestras ventas un 5% cada año, y llegar a ser los líderes de mercado, dentro de nuestro mercado objetivo, en los próximos 5 años, además de aumentar nuestro portafolio de productos que sigan el mismo concepto. Detallaremos a lo largo de este proyecto, la misión y visión de la empresa, análisis de mercado, análisis de oportunidades y amenazas, estructura organizacional, las diferentes estrategias de marketing, y por último un análisis económico y financiero para determinar la rentabilidad del negocio.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Administración de empresas
Marketing
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2052
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/