Importación productos equinos VetFarm Ecuador.

 

Authors
Sandoval Muñoz, Rodrigo Sebastian
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following document presents a business plan called “Imports of Equestrian products: VetFarm Ecuador”, the plan studies the viability of implementing a company whose purpose is the importation and distribution of products dedicated to the horse health prevention. An environmental analysis in which the company develops will be evaluated, first it will analyze macro environment variables putting emphasis on factors such as: technology, environment, politics and social; followed by an analysis of the industry where it performs as a whole, variables like barriers of entry and exit will be discussed in this section. This first stage puts the business on a “profitable company” status. The study also contains the results obtained after conducting a market research in which quantitative and qualitative methods were used; this results were used to elaborate strategies that allow the company to be competitive on the market. Furthermore, an strategic proposal of the business, establishment of mission and vision of the company, philosophy, values and business objectives were planed and stated. A marketing plan is presented that contains market segmentation, positioning and methods to determine the products and price that promotes the brands of the company. Finally a financial analysis was performed, this aims to verify the financial viability of the business. A sales analysis, expenses, balance sheets and income statements were evaluated to see the return of capital of the company over the years. Financial situations are presented in three different scenarios which are optimistic, medium and pessimistic, in which an analysis of NPV and IRR demonstrate the viability of the business.
El presente plan de negocios denominado “Importacion de Productos Equino: VetFarm Ecuador” estudia la viabilidad de implementación de una compañía que se dedique a la importación y venta de productos dedicado a la salud de los caballos. Se realiza un análisis del entorno en el cual se desarrollará el futuro negocio; primero se evalúan las variables del macro entorno que podrían causar un mayor impacto a la importación de los productos, enfocándose en los factores tecnológicos, sociales, politicos y ambientales, seguido después de un análisis de las variables de la industria como son las barreras de entrada y salida. Esta primera etapa del estudio ubica al negocio de la venta de productos equinos en el área de “negocio rentable”. El trabajo también contiene los resultados obtenidos después de realizar una investigación de mercados, en la cual se utilizó métodos cuantitativos (entrevistas a profundidad) y cualitativos (encuestas personales); estos resultados fueron utilizados para realizar estrategias que permitan al negocio ser competitivo en el mercado. Se estructuró la propuesta estratégica de la empresa, y se estableció la visión, misión, filosofía, valores y objetivos estratégicos de la organización. Se presenta un plan de marketing que comprende segmentación, posicionamiento y métodos para delimitar el producto, el precio y para promocionar la marca. Por último se realiza un análisis financiero que tiene como objetivo verificar la viabilidad financiera del negocio, se analizan ventas, costos, balances y estados de resultados. Se presentan situaciones financieras en tres escenarios distintos los cuales son el optimista, el medio y el pesimista, en las que un análisis del VAN y el TIR, demuestran la viabilidad del negocio.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Administración de empresas
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2185
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/