Distintividad adquirida de las marcas tridimensionales

 

Authors
Torres Rivera, Rossana Lizeth
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Acquired distinctiveness, is an established figure in both Andean and national rules and has been developed in more detail by doctrine and jurisprudence. This means that a sign which lacks distinctiveness can acquire the same for its use in the market. Within the classification of distinctive signs, there are three-dimensional shapes, which have been considered by the doctrine and jurisprudence as weak brands because their arbitrary elements coexist with elements common to other three-dimensional forms. The debate is centered on whether the three-dimensional shapes are the subject of this protection as well as other brands, and the criteria to be followed in determining if this use reaches distinctiveness.
La distintividad adquirida, es una figura establecida en la normativa tanto andina como nacional, y que ha sido desarrollada con más detenimiento por la doctrina y la jurisprudencia. Esto significa que un signo que carezca del carácter distintivo puede adquirirlo por el uso en el mercado. Dentro de la clasificación de signos distintivos están las formas tridimensionales, las cuales han sido consideradas por la doctrina y la jurisprudencia como marcas débiles porque sus elementos arbitrarios coexisten con los elementos comunes a otras formas tridimensionales. El debate se centra en determinar si las formas tridimensionales son objeto de esta protección al igual que los otros tipos de marcas, y cuáles son los criterios que se debe seguir para determinar que éste uso merece dotar al signo de un carácter distintivo.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Derecho
Carácter distintivo
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2280
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/