Creación de una empresa de fabricación y comercialización de planchas de acero perforadas

 

Authors
Castillo Guzmán, Ana María
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

The purpose of this document is to present the business model of Innomallas S.A., a company established for the production and commercialization of perforated steel plates that will be used in construction. This project arises from the need of having a new player in the market. With the growth of the demand, the hardware stores have problems of stock outs since they depend on a single local manufacturer that offers the product with low levels of service. Additionally, in relation of unsatisfied local demand, customers must import the product directly from Colombia or Peru, which besides raising its price, means a longer delivery time...
El presente documento describe el modelo de negocio para la creación de Innomallas S.A., que tendrá como fin la producción y comercialización de planchas de acero perforadas para ser utilizadas en la construcción. Este proyecto surge de la necesidad de un nuevo actor en el mercado. Con el crecimiento de la demanda, los distribuidores de productos para la construcción tienen problemas de ruptura de stock al depender de un único fabricante nacional que ofrece el producto con bajos niveles de servicio...

Publication Year
2019
Language
spa
Topic
Nuevas empresas -- Dirección y administración -- Tesis y disertaciones académicas
Industria de materiales de construcción -- Acero -- Estudios de factibilidad
Ciencias sociales
Administración
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/8551
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/