Reciclaje de barcos, alternativa sostenible para la arquitectura en Galápagos: paseo turístico Chatam

 

Authors
Proaño Ledergerber, Carolina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Between 3.000 and 4.000 ships over 100 tons stop their operation each year. Many countries perform ship recycling because the quality of their material, but its practice is not regulated. The world´s most important maritime organizations, moved by Greenpeace, propose guidelines in order to create a legislation for recycling every ship built once it is old. If a sustainable alternative is not given for this waste, there will be a fleet parked in ports and beaches, polluting the environment and the landscape. Because of the type of material with which a ship is built and its structural configuration, I believe that its recycling can be used to generate land architecture.
Cada año, 3.000 a 4.000 barcos de más de 100 toneladas cesan sus operaciones. En la actualidad, varios países reciclan barcos por la calidad de su materia prima, pero su práctica no está regularizada. Las organizaciones marítimas más importantes del mundo, impulsadas por Greenpeace, proponen levantar una legislación para que todo barco viejo sea reciclado. Si no se da una alternativa sostenible a este desecho, se tendrá una flota varada en puertos o en playas, contaminando el medio ambiente y el paisaje. En vista del tipo de material con el que se construye un barco y su configuración estructural, planteo que su reciclaje puede ser utilizado para generar arquitectura en tierra.

Publication Year
2006
Language
esp
Topic
Arquitectura y Conservación de la Energía
Arquitectura - Galápagos, Archipiélago de
Barcos - Reciclaje
BELLAS ARTES
ARQUITECTURA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/446
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/