Reading Aloud in classroom implementing fountas and pinnell’s literacy program in a low income school

 

Authors
Ortiz Barriga, Paola Kathalina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

There are many reasons for reading aloud to students. It can serve a number of purposes. Reading aloud gets children thinking and talking about real-world issues; connects literature to children’s lives; brings powerful stories to students that may be too challenging for them to read on their own; broadens their understanding of a topic, character (s), or plot; may connect to content in a curriculum area; and, is sometimes done for pleasure because it’s just plain fun.
Existen muchas razones para leer en voz alta a los estudiantes entre otras razones o propósitos está el lograr que los estudiantes piensen y conversen sobre eventos que suceden en el mundo que los rodea; que conecten su vida con la literatura y los elementos literarios que cualquier cuento nos pueda ofrecer, que puedan entender y conectarse con el curriculum; y muchas veces se realiza la lectura en voz alta porque simplemente es divertida.

Publication Year
2010
Language
esp
Topic
Narración de Cuentos en Educación
Enseñanza Activa
Niños - Libros y Lectura
EDUCACIÓN
TEORÍA Y PRACTICA DE LA EDUCACIÓN
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/600
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/