Plan campañas de comunicación interna y global para "Sinergia"

 

Authors
Bermúdez Noguera, Nancy Estefania
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This document contains a research about communication in general, that support the activity of the organizations that carry a proper study and application of this tool, very useful to set goals and meet them in terms of achieving communication and corporate image. This research shows the different ways that have developed inside and outside the company to know business needs, development and proper execution of communication strategies to know organizational problems with its internal and external stakeholders to "Sinergia". Design, advertising and printing. These strategies include a campaign of internal communication, and global communication campaign, the same that have been generated based on a preliminary investigation and audit of communication in which surveys and interviews as data collection methods were performed to determine problems existing communication; the same that lead and rise to the campaigns developed in this work.
El presente documento, constituye una investigación acerca de comunicación en general, que sustentan la actividad de las organizaciones que conllevan un estudio y una aplicación adecuada de esta herramienta de gran utilidad para establecer objetivos y lograr cumplirlos en función de comunicación e imagen corporativa. La investigación nos muestra las distintas maneras que se han desarrollado dentro y fuera de la empresa para satisfacer necesidades de la empresa y que consiste la investigación, desarrollo y adecuada ejecución de estrategias de comunicación que satisfagan problemas de la organización con sus públicos internos y externos para “Sinergia”. Diseño, Publicidad e Impresión. Dichas estrategias comprenden una campaña de comunicación interna, y una campaña de comunicación global, las mismas que han sido generadas a base una investigación previa, y una auditoría de comunicación en la cual se realizaron encuestas y entrevistas como métodos de recopilación de información para determinar problemas comunicacionales existentes; los mismo que dan lugar y origen a las campañas desarrolladas en este trabajo.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Publicidad
Comunicación Interna y Global
Ciencias Sociales
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4051
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/