Estudio de caso de Marketing Hospital Padre Carollo "Un Canto a la Vida"

 

Authors
Vásconez Vela, Daniela Margarita
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

In this case study, it will be explained how a nonprofit hospital such as Hospital Padre Carollo will use the help of a group of young students of John Hopkins University MBA program. They studied the hospitals problems for about four months, after a general view of it, they decided to focus on the area of marketing. They created a market survey, gave it to 200 habitants of the area of south Quito. They tabulated and analyzed it, revealing interesting results to improve the hospital system. They focused on solving customer perception and image of the hospital and service concerns.
En este caso se hablará de como un hospital sin fines de lucro como es el Hospital Padre Carollo llegó a encontrar una consultoría realizada por un grupo de estudiantes de la universidad de John Hopkins. Ellos estuvieron estudiando al hospital por cuatro meses y después de un análisis general decidieron enfocarse en el área de marketing. Realizaron un estudio de mercado con 200 encuestas. Estas fueron tabuladas y analizadas dando a conocer resultados muy interesantes para mejorar el sistema del hospital. Se concentraron en solucionar los problemas de servicio al cliente e imagen y percepción del hospital.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Ciencias sociales
Economía
MARKETING
ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/3261
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/