Plan de negocios edificio Dortmund

 

Authors
Rodríguez Rodríguez, Cristina del Carmen
Format
MasterThesis
Status
publishedVersion
Description

The real building Dortmund Project is developed by Ing. Ivan Coba. It consists of seven apartments of 3 bedrooms and 1 suite in the area of San Isidro de El Inca. The project offers a modern design and an optimal distribution of spaces in a part of town that offers facilities like schools, colleges, Commerce, among others. The business plan is developed below is to determine the feasibility of the project. the macro economic environment, market analysis, supply and demand, and the legal framework in which the project is developed, costs and estimated earnings and cash flows of the project will be analyzed. Customer profile will be analyzed to determine if the proposed product is competitive and if the marketing strategy is suitable according to the socioeconomic level to which it is addressed. Finally a management plan that optimizes processes, mitigate risks and develop proper control of the work is proposed. This comprehensive analysis will allow us to launch a competitive project, adjusted to customer expectations, the promoter and the environment in which it operates, which results in the highest probability of success and the utility and return on investment expects the promoter.
El Proyecto Inmobiliario ¨Edificio Dortmund¨ es desarrollado por el Ing. Iván Coba. Está conformado por 7 departamentos de 3 dormitorios y 1 suite en el sector de San Isidro de El Inca. El proyecto ofrece un diseño moderno y una distribución óptima de espacios en un sector de la ciudad que ofrece equipamiento como Escuelas, Colegios, Comercio, entre otros. El plan de negocios que se desarrolla a continuación tiene como objeto determinar la viabilidad del proyecto. Se analizará el entorno macro económico, el estudio de mercado, la oferta y demanda, y el marco legal en el que el proyecto se desarrolla, costos e ingresos estimados y los flujos del proyecto. Se analizará el perfil del cliente para determinar si el producto propuesto es competitivo y si la estrategia comercial es la adecuada de acuerdo al nivel socio económico al que se dirige. Finalmente se propone un plan de gerencia que optimiza los procesos, mitiga riesgos y desarrolla un control adecuado de la obra. Este análisis completo nos permitirá lanzar al mercado un proyecto competitivo, ajustado a las expectativas del cliente, del promotor y del entorno en el que se desenvuelve, lo que da como resultado las más altas probabilidades de éxito y la utilidad y rentabilidad sobre la inversión que espera el promotor.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Industria de la construcción - Dirección y administración
Edificios - Proyectos de vivienda - Quito (Ecuador)
Comercio inmobiliario
CIENCIAS SOCIALES
INDUSTRIA
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5064
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/