Transforma la norma mujeres hacia el liderazgo

 

Authors
Chávez Mosquera, Adriana Carolina; Valencia Recalde, Nathaly Alexandra
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This project will analyze the global and national situation of women empowerment, sexism and business leadership. It will show countries that are an example of creating environments where the intellectual, academic and labor development of women has been enhanced. Then the thesis project will propose a social marketing campaign based of those examples of growth. The campaigns will aim that Ecuador become a country that encourages women's leadership. Transforma la Norma, Mujeres hacia el Liderazgo is a project that consists on workshops, BTL's, events, activism actions and management of digital and traditional media in order to empower women and socialize the concept of leadership to the community in general with a greater emphasis on children of 4th grade from Colegio Tomás Moro. The project aim to encourage female leadership in Ecuador. If we can study and improve the situation of women leaders, we can change a whole society, as they will become the advocates of change in their children, in their work and for other colleagues. In addition, if a change is achieved now, it will be an opportunity for the new generations to find open doors in contrast to the barriers there are today.
El presente proyecto analizará la situación mundial y nacional del poder femenino, el sexismo y el liderazgo empresarial. Se presentarán los países ejemplos que favorecen al desarrollo intelectual, académico y laboral de la mujer y se trasladará, a través de una campaña de comunicación y marketing social, las buenas acciones a nuestros país. Transforma la Norma, Mujeres hacia el Liderazgo es un proyecto que consta de capacitaciones, BTL´s, eventos, acciones de activismo y manejo de medios digitales y tradicionales con el fin de empoderar a las mujeres y sociabilizar el concepto del liderazgo compartido a la comunidad en general con un mayor énfasis en los niños de 4to de básica de Colegio Tomás Moro. Esto con el objetivo de que el Ecuador también se convierta en un país pro liderazgo femenino. Si podemos estudiar y mejorar la situación de las mujeres líderes y poderosas, se podrá cambiar toda una sociedad, ya que éstas serán las promotoras del cambio en sus hijos, en sus trabajos y demás colaboradores. Además, si se logra un cambio ahora, este será la oportunidad para que las nuevas generaciones femeninas puedan encontrar puertas abiertas en el ámbito laboral contraste a barreras como es en la actualidad.

Publication Year
2017
Language
spa
Topic
Campañas Publicitarias
Aspectos Sociales
Mujeres
Liderazgo
CIENCIAS SOCIALES
MARKETING
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/6490
Rights
openAccess
License