Improving students’ pronunciation by using English songs (a classroom action research on the educación general básica superior of las instituciones interculturales bilingües of Santa Rosa parish in Ecuador 2017-2018 academic year)

 

Authors
Paredes Paredes, Ivonne Monserrate
Format
MasterThesis
Status
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Description

Este estudio tuvo como finalidad analizar si los estudiantes de 10mo grado de EGB pueden mejorar su pronunciación a través del uso de canciones en inglés. Esta investigación se llevó a cabo en las Instituciones Interculturales Bilingües de la Parroquia de Santa Rosa en Ecuador durante el año académico 2017-2018. La muestra estuvo representada por 60 estudiantes. El estudio se enmarcó en el método cualitativo y cuantitativo y se implementó un diseño cuasi experimental. Para su implementación se usó la metodología de investigación acción en el aula por un periodo de cuatro semanas. Los datos se recolectaron por medio de la aplicación de un cuestionario, una observación, un pretest y un postest. Ocho canciones de pop y actividades de canciones se usaron en la clase de inglés para enseñar aspectos suprasegmentales de la pronunciación: acento, ritmo y entonación. El postest indicó una mejora en la pronunciación de los estudiantes después de la implementación de actividades de canciones en inglés en clase.
The main purpose of this study was to analyze whether English songs can encourage 10th grade EGB students to improve their pronunciation. This research was carried out at Las Instituciones Interculturales Bilingües of Santa Rosa Parish in Ecuador during the 2017- 2018 academic year. The sample of this research was 60 students. This research was focused on qualitative and quantitative methods and a quasi-experimental design also known as before-and-after was implemented. This study was conducted by using Classroom Action Research. It was carried out during four weeks. A questionnaire, an observation and a pretest and a posttest were used to collect the data. Eight different pop songs and song activities were used in the English class to teach suprasegmental aspects of pronunciation: stress, rhythm and intonation. The posttest indicated an improvement on students’ pronunciation after English song activities were implemented in the class.

Publication Year
2019
Language
eng
Topic
CANCIONES POP
EXPRESSION ORAL
COMPRENSIÓN AUDITIVA
ACTIVIDADES DE CANCIONES
Repository
Repositorio Universidad Técnica de Ambato
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http://repositorio.uta.edu.ec/jspui/handle/123456789/29299
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