Auditoría de comunicación interna y campañas de comunicación interna y global para Unilimpio e Industrias OZZ

 

Authors
Altamirano Salazar, Pamela
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

This paper aims to explain through theoretical basis the key principles of communications in general, organizational communication, the elements that conform it such as stakeholders, identity, image, reputation, culture, relationships, management of communications, internal communication, communication audit, Public Relations and corporate social responsibility. Within this theoretical basis, strategies and tools to improve the internal and external communication of an organization will be exposed, based in the analysis of an audit and essential recollected data of Unilimpio and Industrias OZZ.
El presente trabajo pretende exponer la base teórica sobre los principios claves de la comunicación en general, la comunicación organizacional, sus elementos que la conforman, tanto públicos, como identidad, imagen, reputación, cultura, modos de relación, la dirección de comunicación, la comunicación interna, la auditoría de comunicación, las Relaciones Públicas y la responsabilidad social empresarial. Mediante esta base teórica, se plantearán estrategias y herramientas basadas en el análisis de una auditoría realizada y la recolección de datos esenciales, para mejorar la comunicación interna y externa de Unilimpio e Industrias OZZ.

Publication Year
2016
Language
spa
Topic
Comunicación Organizacional
Planificación Empresarial
Relaciones Públicas
Auditoría
CIENCIAS SOCIALES
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/5415
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/