Proyecto Empresarial “Fast Vinos” Estrategias y aplicación de Plan de Marketing Digital,

 

Authors
Cáceres Echeverría, Andréa Carolina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following business plan is the result of the investigation and study of the different components that are necessary for the implementation of a company that sales wine on line and provides home delivery service in Quito, which will be called Fast Vinos. Among those components we can find the business philosophy, which will guide the enterprise’s operations, and an analysis of the environment, opportunities, threats, strengths and weaknesses of the company. Additionally, a deep description of the products and services that will be provided is included, taking into consideration the physical characteristics of the product that will be delivered, which is the wine, and also the services proposed on the web page, such as the consultancy given by a sommelier. Based on this information, several marketing strategies were designed in order to reach the target segment effectively and to differentiate ourselves from the competition. The enforcement of all this strategies was specified in a chronogram for the first year of operation. Finally, the financial viability of the company was analyzed by determining the cost structure of the company, forecasting sales, elaborating financial statements and cash flows and valuing the project through the Discounted Cash Flow and Adjusted Present Value methodologies. Such analysis showed that Fast Vinos could be a viable business and perform well on the Ecuadorian market.
El presente trabajo es el resultado de la investigación y estudio de diferentes componentes necesarios para poner en marcha un negocio de venta de vinos en línea, con servicio a domicilio en la ciudad de Quito, el cual se llamará “Fast Vinos”. Entre dichos componentes se encuentran la filosofía empresarial que va a guiar a la empresa, un análisis del entorno en donde ésta se va a desenvolver y las oportunidades, amenazas, fortalezas y debilidades que el negocio presentaría en ese contexto. Adicionalmente se describe en detalle los productos y servicios ofrecidos por la empresa, teniendo en cuenta por un lado al producto físico que se le va a entregar al cliente, que viene a ser el vino, y por otro los servicios propuestos en la página web como la asesoría de un sommelier. En base a esto se diseñaron estrategias de marketing que permitan llegar al público objetivo de manera efectiva y diferenciarnos de la competencia, acompañadas de un cronograma de ejecución. Finalmente se analizó la parte financiera de la empresa a través de la realización de estados financieros, flujos de caja y la valoración del proyecto mediante las metodologías de Flujo Descontado y Valor Presente Ajustado, poniendo atención a la estructura de costos y las proyecciones de venta que se esperaría tener. Dicho análisis dio como resultado que el negocio Fast Vinos es un negocio viable que podría tener un buen desempeño en el mercado ecuatoriano actual.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Comercio
Marketing
CIENCIAS SOCIALES
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
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http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1655
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/