Propuesta de plan de comunicación interna para nexsys del ecuador

 

Authors
López López, Monserrat Estefanía
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The objective of this project seeks to understand how important it is to know the essence of the organization to conduct an internal audit and subsequent communication to this with an action plan. This project addresses two essential guidelines for the proper functioning of the company , which are both strategic communication planning and the detection of each audience which is linked both to the proper management of the channels and forms of communication, such as the construction of the message; but with a clear public internal management of the company. Learn their core, what are their priority needs, their level of influence or impact, to leave with some appropriate strategies, for within all must manage codes of behavior, feeling of belonging to the company and a vision of organizational culture, all this sustained under proper internal communication. Employees are the direct link and connection to the external public, everyone in the company is the company itself, it means that with his actions and behavior employees expresses what the company is, and that grounds the importance of the application of this proposed plan for internal communication of Nexsys del Ecuador.
El objetivo de este proyecto persigue comprender cuán importante es conocer la esencia de la organización para poder proceder a una auditoría de comunicación interna y posterior a esto con un plan de acción. Este proyecto trata dos directrices esenciales para el buen funcionamiento de la empresa, que son tanto la planificación estratégica de comunicación y la detección de cada público que va ligado tanto con el manejo adecuado de los canales y formas de comunicación, como la construcción del mensaje; pero con un claro manejo del público interno de la empresa. Conocer su infraestructura, cuáles son sus necesidades prioritarias, su nivel de influencia o impacto, para poder partir con estrategias adecuadas, pues dentro todos deben manejar los códigos de comportamiento, sentimiento de pertenecía hacia la compañía y una visión de cultura organizacional; todo esto sustentado bajo una comunicación interna adecuada. Los empleados son el vínculo directo con lo públicos externos, cada persona de la empresa, es la empresa en sí, es decir con sus actos y comportamientos expresa lo que la compañía es, y es por todo lo expuesto la importancia de la aplicación de esta propuesta de plan de comunicación interna para Nexys del Ecuador.

Publication Year
2014
Language
esp
Topic
Lenguaje y literatura
Comunicación
Comunicación
Relaciones públicas
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2654
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/