Encara y para. Yo soy muy mujer : campaña comunicacional para concienciar la violencia por abandono a la mujer

 

Authors
Moreira, Daniela; Aguinaga, Erika
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The following paper aims to determine the historical and contemporary space in which the issue of gender violence is developed, giving a more specific approach to violence against women who have been abandoned. What this basically means is “a voluntary rupture without any justification by one of the spouse’s duty of coexistence that characterizes the conjugal relationship, and consequently has left many children in the care of only his or her mother” (Feicán, 2015). Abandon violence can occur physically, economically or emotionally. Thus through the history, statistics, surveys, testimonials and laws researched, it has been determined that one of the alarming causes related to this topic in Ecuador, is abandonment by pregnancy. This is the reason why the campaign “Encara y para, Yo soy muy mujer”, is born from the reality of the 4.7% of single mothers in Ecuador who have had to raise their son or daughter alone, besides to overcome her selves as a woman.
El siguiente trabajo tiene como fin determinar el espacio histórico y contemporáneo en el cual se desarrolla la problemática de la violencia de género, dándole un enfoque más específico a la violencia por abandono hacia la mujer. Es decir, “la ruptura voluntaria y sin causa justificada por parte de uno de los cónyuges, del deber de convivencia que caracteriza la relación conyugal”, y que por ende ha dejado a muchos niños y niñas a únicamente a cargo de su madre (Feicán, 2105). El abandono se puede presentar de forma física, económica o emocional, es así como a través de la investigación realizada: historia, estadísticas, encuestas, testimonios y leyes. Se ha determinado que una de las causas de abandono más alarmantes en el Ecuador es: El abandono por gestación. Razón por la cual la campaña “Encara y para, Yo soy muy mujer” nace de la realidad del 4,7% de madres solteras en el Ecuador que han tenido que criar solas a su hijo, y a la vez superarse como mujeres.

Publication Year
2015
Language
spa
Topic
Campañas publicitarias -- Quito (Ecuador) -- Tesis y disertaciones académicas.
Relaciones públicas -- Mercadeo político
Ciencias Sociales
Comercio
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/4064
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/