Adquisición de la franquicia sueca H&M para la ciudad de Quito.

 

Authors
Montero García, Carolina
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

The present thesis consists in the development of a business plan for the acquisition to Ecuador of Sweden franchise H&M, specifically Quito. The main objective is to position the brand as “fashion and quality” and win market share from Mango and Zara, and be the top of mind in our target: people between 15 and 64 years of a medium-high and high socioeconomic level from Quito. The initial investment to open the store and have it running until december 2012 is $ 1'422 .218. It is estimated that the investment will be recovered full in 2 years, since according to surveys conducted, most people know and want that H & M have presence in Ecuador. Also the brand is already known and will generate a lot of expectation and people would prefer to shop at H & M, since in the same place can buy women, men and children. The thesis consists of four modules in which different subjects were studied. The first module analyzes the proposal and concept of the company like the history, mission, vision, industry analysis, product portfolio and market segment we are targeting. The second module is the market opportunity and strategy, for that we will be an external and internal analysis of the company and a price analysis, to make different strategies for the marketing mix. In the third module we analyze the operational structure, everything needed to start and the marketing strategies and media to be used, and the evaluation and control. The fourth and final module we study the economics and profitability, how much will it cost to launch the project and how profitable will be.
La presente tesis consiste en el desarrollo de un plan de negocios para la adquisición de la franquicia Sueca H&M al Ecuador, específicamente, Quito. El objetivo central es posicionar a la marca como “moda y calidad”, y ganarle mercado a Mango y Zara, y ser el top of mind en el segmento: personas de entre 15 y 64 años de un nivel socio económico medio-alto y alto, de Quito. La inversión inicial para poder abrir el local y tenerlo en funcionamiento hasta diciembre del 2012 es de $1´422.218. Se estima que la inversión será recuperada en su totalidad en 2 años, ya que según las encuestas realizada, la mayoría de personas de nuestro segmento conocen y se generará mucha expectativa y las personas preferirán hacer sus compras en H&M, ya que en el mismo lugar pueden comprar mujeres, hombre, niños y niñas. La tesis consta de cuatro módulos en los que se estudiaron distintos temas. En el primer módulo se analiza la proposición y concepto de la empresa, es decir, la historia, misión, visión, un análisis de la industria, el portafolio de productos y el segmento de mercado al que estamos dirigidos. El segundo módulo consiste en la oportunidad de mercado y estrategias, para ellos se realizará un análisis externo e interno de la empresa y un análisis de precios, para poder realizar las diferentes estrategias para la mezcla de marketing. En el tercer módulo se analiza la estructura operacional, todo lo necesario para poder iniciar y las estrategias y medios de marketing que se utilizarán, así como la evaluación y control. El cuarto y último módulo habla sobre la economía y rentabilidad, cuánto costará la puesta en marcha del proyecto y cuál será la rentabilidad del mismo.

Publication Year
2012
Language
esp
Topic
Marketing
Administración de empresas
COMERCIO
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/1957
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/