Comunicación organizacional teoría y práctica.

 

Authors
González Stichkova, Irina Tamara
Format
BachelorThesis
Status
publishedVersion
Description

Currently, communication strategies are very much in the business world. Good management of the communication of the organizations has proven to be beneficial in many ways. Both, theories of internal and external communication show that in order for organizations to have advantageous relationships with the stakeholders, communication is the key. In this paper, we seek to explain the theories that support the theory that communication is an essential aspect for the success of an organization. As well as demonstrating the importance of communication in business.
En la actualidad, las estrategias de comunicación están muy presente en al ámbito empresarial. El buen manejo de la comunicación de las organizaciones ha demostrado ser beneficioso en muchos aspectos. Tanto las teorías de comunicación interna como externa evidencian que la comunicación es la clave para que las organizaciones tengan relaciones ventajosas con sus diferentes públicos. En este trabajo, se busca exponer las teorías que sustentan que la comunicación es un aspecto esencial para el éxito de una organización. Así como también demostrar la importancia de la comunicación en el ámbito empresarial.

Publication Year
2013
Language
esp
Topic
Relaciones públicas
Diseño Comunicacional
Comunicación
Repository
Repositorio Universidad San Francisco de Quito
Get full text
http://repositorio.usfq.edu.ec/handle/23000/2490
Rights
openAccess
License
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/